Tips Menghilangkan Bekas Jerawat

tips menghilangkan bekas jerawat
Rata-rata semua orang pasti pernah ada jerawat kan? jerawat akan meninggalkan kesan parut dan bukan mudah untuk hilangkan parut jerawat tersebut. Produk-produk buatan warung pun belum tentu betul-betul dapat hilangkan parut jerawat.

iNi ada tips cara untuk menghilangkan bekasjerawat yang saya share, InsyaAllah parut akan berkurangan dan hilang. Ada banyak tips pilih salah satu yang menurut anda mudah.

1.Campurkan madu dan bedak sejuk kemudian sapu di parut jerawat anda.

2.Ambil sepotong ubi kayu dan kupas kulitnya. Buangkan kulitnya. Kemudian bersihkan dan parutkan ubi kayu tersebut.Setelah itu peras dan ambil airnya. Sapu air tersebut pada bekas jerawat anda.

3.Campurkan madu lebah dengan kulit kayu manis yang telah di asah. Sapu di muka yang berparut pada waktu malam. Cuci dengan air bersih  pada esoknya. Alakukan 3 kali seminggu.

4.Ambil 10 helai daun sirih dan tumbuk dsampai halust. Kemudian oleskan pada tempat berparut sampai rata. Setelah kering Cuci dan bilas sampai bersih.

5. Kisarkan timun dan tapis airnya. Hampas timun tersebut sapukan di muka anda. Selepas setengah jam, cuci dengan air suam.

6. peras buah lemon untuk mendapatkan jusnya. Lumurkan jus lemon tersebut ke muka 2 kali sehari dan minum jus lemon 1 kali sehari.

7. Gunakan daun lidah buaya. Ambil jelnya saja dan lumurkan pada kawasan berparut. Bilas dengan air bersih setelah kering. Jelnya juga boleh di buat jus dan minum 1kali sehari.
 
 Tips cara menghilangkan parut/bekas pada jerawat. Semoga bermanfaat.
Comments
0 Comments

0 komentar:

Posting Komentar

Komentar sahabat adalah inspirasi saya !!!!

◄ Posting Baru Posting Lama ►